Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej
Gmina Chrząstowice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej Gmina Chrząstowice - aplikacja mobilna.
- Aplikacja opublikowana:
- Ostatnia aktualizacja aplikacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Nie wszystkie teksty są dostępne w zakresie zrozumiałości i użycia przystępnego języka ze względu na charakterystykę danego pisma.
- Dokumenty opublikowane przed 03 stycznia 2024 r. mogą nie być dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty będące w posiadaniu podmiotu jako skan podpisanego dokumentu.
Podstawa prawna: art. 3 ust. 2 pkt 5 ustawy o dostępności cyfrowej.
Wyjaśnienie: Urząd może posiadać dokument wyłącznie w formie skanu (np. podpisana umowa w formacie .pdf jako obraz), nie musi on być dostępny cyfrowo, jeśli dokument jest wykorzystywany wyłącznie do celów ewidencyjnych. - Treści pochodzące od innych podmiotów, które nie są finansowane ani opracowywane przez nasz urząd.
Podstawa prawna: art. 3 ust. 2 pkt 2 ustawy o dostępności cyfrowej.
Wyjaśnienie: Jeśli urząd zamiescił na swojej stronie np. link lub załącznik pochodzący z innej instytucji (np. ministerstwa, organizacji pozarządowej, firmy), to nie ponosi odpowiedzialności za jego dostępność cyfrową, o ile nie został on przez urząd opracowany, ani nie był finansowany w ramach jego działalności. - Treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego
Podstawa prawna: art. 3 ust. 2 pkt 1 ustawy o dostępności cyfrowej.
Wyjaśnienie: Do tej kategorii należą np. archiwalne dokumenty lub ogłoszenia opublikowane przed 23 września 2018 r., które nie są już potrzebne do realizacji aktualnych zadań urzędu (np. stary plan zagospodarowania przestrzennego, który już nie obowiązuje). Podmiot nie ma obowiązku ich dostosowywać, o ile nie są one niezbędne do bieżącego funkcjonowania ani żądane przez obywateli. - Filmy i nagrania audiowizualne.
Podstawa prawna: art. 3 ust. 2 pkt 4 ustawy o dostępności cyfrowej.
Wyjaśnienie: Z obowiązku zapewnienia dostępności wyłączone są multimedia opublikowane przed 23 września 2020, nie trzeba ich dostosowywać (np. dodawać napisów, audiodeskrypcji). - Mapy oraz usługi kartograficzne, z wyjątkiem przypadków, gdy mapy służą do nawigacji.
Podstawa prawna: art. 3 ust. 2 pkt 6 ustawy o dostępności cyfrowej.
Wyjaśnienie: Typowe mapy (np. plan miejsocowści, mapa zabytków) nie muszą być dostępne cyfrowo w pełni - nie trzeba zapewniać np. opisu słownego każdego obiektu.
Ale jeśli mapa służy do nawigacji (np. jak trafić do budynku urzędu), to musi być dostępna: np. powinna zawierać tekstowy opis dojazdu, nazwy ulic czy lokalizację z podpowiedziami dla osób z niepełnosprawnościami.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Paweł Szymski — email: informatyk@chrzastowice.pl lub telefonicznie 77 41 104 19 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: Dworcowa 38, 46-053 Chrząstowice,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Ze względu na prowadzone prace remontowe dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich jest znacznie utrudniony.
Sekretariat urzędu mieści się na piętrze.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoba uprawniona, która będzie chciała załatwić sprawę w instytucji publicznej może skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego (PJM), Urząd sprowadzi w wyznaczonym dniu tłumacza oraz zapewni miejsce do przeprowadzenia rozmowy z osobą uprawnioną.
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z usług tłumacza co najmniej na trzy dni robocze przed zdarzeniem z wyłączeniem sytuacji nagłych. Chęć skorzystania z usługi należy zgłosić w formie pisemnej e-mailem, faksem, listownie lub poprzez inną osobę telefonicznie. Można skorzystać z gotowego formularza wniosku, dostępnego pod adresem: Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Chrząstowice
Dane do kontaktu:
Urząd Gminy Chrząstowice
Referat Organizacyjny - Sekretariat
ul. Dworcowa 38, 46-053 Chrząstowice
e-mail: kadry@chrzastowice.pl
fax: 77 4 219 666
tel: 77 4 110 401, 77 4 110 407
Adres skrzynki na platformie ePUAP: /UG_Chrzastowice/skrytka