Postanowienie dot. Rozbudowy istniejącej fermy bydła mlecznego w miejscowości Niwki, gmina Chrząstowice
OŚ.6220.1.2025
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. , poz. 572), w związku z art. 63 ust. 1 i 4, art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 66, art. 68, ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024, poz. 1112 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 2 pkt 2 w związku z § 3 ust. 1 pkt 104 lit. a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019 r. poz. 1839 z późn. zm.), po rozpoznaniu wniosku Pana Łukasza Malek zam. Chrząstowice ul. Olimpijczyków 12
p o s t a n a w i a m
- Nałożyć obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia – „Rozbudowy istniejącej fermy bydła mlecznego w miejscowości Niwki, gmina Chrząstowice”, na terenie działek nr 301, 296 i 302 k.m. 2 obręb Niwki.
- Raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko należy sporządzić w zakresie, zgodnym z art. z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 z poźn. zm.) – zwanej dalej ustawą OOŚ
- oceny oddziaływania planowanej inwestycji na przyrodę i krajobraz Obszaru Chronionego Krajobrazu Lasy Stobrawsko-Turawskie;
- analizy zgodności z zakazami określonymi w uchwale nr XX/228/2016 Sejmiku Województwa Opolskiego z dnia 27 września 2016 r. w sprawie obszarów chronionego krajobrazu (Dz. Urz. Woj. Op. z 2017 r. poz. 414 z późn. zm.);
- oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000 Łąki w okolicach Chrząstowic, w tym na jego cele i przedmioty ochrony;
- wpływu przedsięwzięcia na:
- stan powietrza atmosferycznego w szczególności w związku z emisją gazów cieplarnianych oraz odorów, wraz ze wskazaniem sposobu ograniczenia emisji, w tym rozwiązań redukujących odory np. bariery typu mokra mgła, sucha mgła, preparaty do biodegradacji, itp.,
- klimat akustyczny na najbliższych terenach chronionych,
- zmiany klimatu oraz ich łagodzenie jak również przystosowania do tych zmian oraz odporności przedsięwzięcia na klęski żywiołowe,
- skumulowanego oddziaływania w zakresie emisji hałasu do środowiska i powietrza do atmosfery planowanego przedsięwzięcia z istniejącą fermą drobiu przy ul. Olimpijczyków;
- wnikliwej analizy konfliktów społecznych.
III. W raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko należy uwzględnić następujące warunki realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia Państwowego Gospodarstwa Wodnego, Wody Polskie:
- podać parametry wszystkich obiektów wchodzących w skład przedsięwzięcia oraz charakterystykę wszystkich prac budowlanych wchodzących w zakres przedsięwzięcia przewidzianych przy realizacji przedsięwzięcia z uwzględnieniem robót wykonywanych poniżej poziomu terenu wraz z ewentualnym systemem odwodnienia wykopów oraz materiałów, z jakich będą wykonane;
- określić warunki hydrogeologiczne na terenie realizacji przedsięwzięcia oraz dokonać oceny wpływu realizacji i funkcjonowania przedsięwzięcia na środowisko gruntowo-wodne wraz ze wskazaniem metod ochrony tego środowiska przed negatywnym oddziaływaniem;
- zapisy raportu powinny być dostosowane do wymagań określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 7 lutego 2023 r. w sprawie przyjęcia „Programu działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu" (Dz. U. z 2023 r., poz. 244). Dotyczy to przede wszystkim ilości odchodów zwierzęcych, rozwiązań projektowych w zakresie urządzeń do magazynowania odchodów zwierzęcych oraz sposobu gospodarowania tymi odchodami, stosowania nawozów naturalnych, magazynowania kiszonek oraz pozostałych zagadnień;
- w przypadku zagospodarowania odchodów jako odpad lub produkt uboczny pochodzenia zwierzęcego, należy wskazać potencjalnych odbiorców i wykazać możliwość przyjęcia powstającego w obrębie gospodarstwa odpadu lub produktu;
- w zakresie stosowania wytworzonego nawozu naturalnego, wykazać na podstawie obliczeń, że ilość produkowanego nawozu naturalnego będzie zgodna z prawem;
- przedstawić obliczenia potrzebnej pojemności płyty obornikowej oraz pojemności zbiornika na gnojówkę dla planowanej obsady bydła łącznie z obsadą realizowanego już przedsięwzięcia na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia;
- w zakresie jakości stosowanego nawozu naturalnego, należy wskazać rodzaj planowanych do stosowania środków chemicznych, w tym służących do dezynfekcji pomieszczeń inwentarskich;
- szczegółowo scharakteryzować miejsce czasowego przechowywania sztuk padłych oraz miejsca izolacji sztuk chorych;
- w zakresie odprowadzania wód opadowych przedstawić ewentualny wpływ na wody gruntowe występujące na głębokości średnio ok. 1,0 m p.p.t.
U z a s a d n i e n i e
Na wniosek z dnia 17.01.2025 r. Pana Łukasza Malek zam. Chrząstowice ul. Olimpijczyków 12, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Rozbudowie istniejącej fermy bydła mlecznego w miejscowości Niwki, gmina Chrząstowice”, na terenie działek nr 301, 296 i 302 k.m. 2 obręb Niwki. Do wniosku dołączono Kartę informacyjną przedsięwzięcia (Kip).
Dane o złożonym wniosku zostały umieszczone w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach, prowadzonym przez Urząd Gminy Chrząstowice w Biuletynie Informacji Publicznej.
Przedmiotowe przedsięwzięcie, zostało zakwalifikowane, zgodnie z § 3 ust. 2 pkt 2 (polegające na rozbudowie, przebudowie lub montażu realizowanego lub zrealizowanego przedsięwzięcia wymienionego w ust. 1, z wyłączeniem przypadków, w których ulegająca zmianie lub powstająca w wyniku rozbudowy, przebudowy lub montażu część realizowanego lub zrealizowanego przedsięwzięcia nie osiąga progów określonych w ust. 1, o ile zostały one określone; w przypadku gdy jest to druga lub kolejna rozbudowa, przebudowa lub montaż, sumowaniu podlegają parametry tej rozbudowy, przebudowy lub montażu z poprzednimi rozbudowami, przebudowami lub montażami, o ile nie zostały one objęte decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach) w związku z § 3 ust. 1 pkt 104 lit. a (chów lub hodowla zwierząt, inne niż wymienione w pkt 103 w liczbie nie mniejszej niż 40 DJP i mniejszej niż 210 DJP - jeżeli ta działalność będzie prowadzona:-w odległości mniejszej niż 210 m od: terenów lub gruntów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków, tj. mieszkaniowych, rolnych zabudowanych zajętych pod budynki mieszkalne, innych zabudowanych z wyłączeniem cmentarzy i grzebowisk dla zwierząt, zurbanizowanych niezabudowanych lub w trakcie zabudowy, rekreacyjno-wypoczynkowych z wyłączeniem kurhanów, pomników przyrody oraz terenów zieleni nieurządzonej niezaliczonej do lasów oraz gruntów zadrzewionych i zakrzewionych, nie uwzględniając nieruchomości gospodarstwa, na którego terenie chów lub hodowla będą prowadzone), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839), do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Teren inwestycji objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (mpzp), Gminy Chrząstowice obejmującym obszar wsi Niwki zatwierdzonym Uchwałą Rady Gminy Chrząstowice Nr XXVI/180/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. i ogłoszonym w Dz. Urz. Woj. Op. Nr 37, poz. 664 z dnia 4 czerwca 2009 r. z późn. zm.). Zgodnie z ustaleniami ww. planu inwestycja została przewidziana na terenie oznaczonym symbolem: R1-tereny rolnicze z zabudową rolniczą.
Planowane przedsięwzięcie położone jest w południowej części miejscowości Niwki, i będzie realizowane na działkach o numerach ewidencyjnych 301, 296 oraz 302 (obręb: 0137 Niwki), w gminie Chrząstowice, w województwie opolskim.
Otoczenie terenu inwestycyjnego stanowią:
- od strony zachodniej z drogą gruntową; dalej w kierunku zachodnim występują działki użytkowane jako grunty orne, łąki lub lasy;
- od strony północnej z drogą gruntową, za którą dalej w kierunku północnym rozciągają się tereny łąk i gruntów ornych;
- od strony wschodniej z terenami łąk i gruntów ornych;
- od strony południowej z drogą gruntową, za którą dalej w kierunku południowym występują użytki leśne.
Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na rozbudowie istniejącej fermy bydła mlecznego do łącznej wielkości obsady 209,7 DJP, prowadzonej w systemie głębokiej ściółki, wolnostanowiskowym. Aktualna obsada w fermie wynosi 40,0 DJP. Zwiększenie obsady zrealizowane zostanie poprzez realizację poniższych działań w gospodarstwie rolnym:
- budowę nowego obiektu inwentarskiego o obsadzie 85,1 DJP,
- zwiększenie obsady w istniejącej oborze z 40 DJP do 75 DJP,
- zmianie sposobu użytkowania 2 wiat na słomę i siano na budynki inwentarskie o obsadzie 49,6 DJP.
Ponadto przewiduje się realizację/montaż:
- zgarniacza odchodów,
- robota udojowego,
- zbiornika do magazynowania mleka,
- płyty obornikowej, wraz z 3 żelbetowymi zbiornikami na gnojówkę,
- 3 silosów paszowych,
- agregatu chłodniczego.
Prowadzony będzie system hodowli bydła wolnostanowiskowy, głębokiej ściółki, z zachowaniem swobody ruchu z kanałami gnojowymi przy korytarzu paszowym oraz legowiskami wyłożonymi ściółką. Bydło, przez cały okres hodowli, będzie utrzymywane w oborze i nie będzie wyprowadzane na zewnątrz. Jedynie na czas wymiany ściółki w poszczególnych segmentach obory stado będzie przemieszczane do wewnętrznego, ogrodzonego zasieku. Przewiduje się codzienne dostarczanie pasz, takich jak zielonka, kiszonka i inne. Planuje się bezpośrednie doprowadzenie wody z projektowanego przyłącza wodociągowego do stanowisk krów za pomocą poideł. W ramach prowadzonej hodowli w oborze głównej będzie powstawał obornik w ilości około 200 ton/rok, magazynowany w projektowanej płycie obornikowej oraz gnojowica, gromadzona w 3 planowanych zbiornikach, każdy po 10 m3 usytuowanych pod płytą obornikową.
Wójt Gminy wystąpił z wnioskiem do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o wyrażenie opinii, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby o uzgodnienie zakresu raportu.
Opinią nr NZ.9022.4.7.2025.EK z dnia 30.01.2025 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu wyraził opinię, iż jest potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Postanowieniem nr WOOŚ.4220.20.2025.AW z dnia 05.02.2025 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i określił zakres raportu o oddziaływaniu na środowisko zgodnie z art. 66 ustawy ooś, ze szczególnym uwzględnieniem:
- oceny oddziaływania planowanej inwestycji na przyrodę i krajobraz Obszaru Chronionego Krajobrazu Lasy Stobrawsko-Turawskie;
- analizy zgodności z zakazami określonymi w uchwale nr XX/228/2016 Sejmiku Województwa Opolskiego z dnia 27 września 2016 r. w sprawie obszarów chronionego krajobrazu (Dz. Urz. Woj. Op. z 2017 r. poz. 414 z późn. zm.);
- oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000 Łąki w okolicach Chrząstowic, w tym na jego cele i przedmioty ochrony;
- wpływu przedsięwzięcia na:
- stan powietrza atmosferycznego w szczególności w związku z emisją gazów cieplarnianych oraz odorów, wraz ze wskazaniem sposobu ograniczenia emisji, w tym rozwiązań redukujących odory np. bariery typu mokra mgła, sucha mgła, preparaty do biodegradacji, itp.,
- klimat akustyczny na najbliższych terenach chronionych,
- zmiany klimatu oraz ich łagodzenie jak również przystosowania do tych zmian oraz odporności przedsięwzięcia na klęski żywiołowe,
- skumulowanego oddziaływanie w zakresie emisji hałasu do środowiska i powietrza do atmosfery planowanego przedsięwzięcia z istniejącą fermą drobiu przy ul. Olimpijczyków;
- wnikliwej analizy konfliktów społecznych.
Postanowieniem nr CO.ZZŚ.4901.11.2025.AS z dnia 07.02.2025 r. Dyrektor Zarządu Zlewni w Opolu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie wyraził opinię o potrzebie przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko ze szczególnym uwzględnieniem:
- podać parametry wszystkich obiektów wchodzących w skład przedsięwzięcia oraz charakterystykę wszystkich prac budowlanych wchodzących w zakres przedsięwzięcia przewidzianych przy realizacji przedsięwzięcia z uwzględnieniem robót wykonywanych poniżej poziomu terenu wraz z ewentualnym systemem odwodnienia wykopów oraz materiałów, z jakich będą wykonane;
- określić warunki hydrogeologiczne na terenie realizacji przedsięwzięcia oraz dokonać oceny wpływu realizacji i funkcjonowania przedsięwzięcia na środowisko gruntowo-wodne wraz ze wskazaniem metod ochrony tego środowiska przed negatywnym oddziaływaniem;
- zapisy raportu powinny być dostosowane do wymagań określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 7 lutego 2023 r. w sprawie przyjęcia „Programu działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu" (Dz. U. z 2023 r., poz. 244). Dotyczy to przede wszystkim ilości odchodów zwierzęcych, rozwiązań projektowych w zakresie urządzeń do magazynowania odchodów zwierzęcych oraz sposobu gospodarowania tymi odchodami, stosowania nawozów naturalnych, magazynowania kiszonek oraz pozostałych zagadnień;
- w przypadku zagospodarowania odchodów jako odpad lub produkt uboczny pochodzenia zwierzęcego, należy wskazać potencjalnych odbiorców i wykazać możliwość przyjęcia powstającego w obrębie gospodarstwa odpadu lub produktu;
- w zakresie stosowania wytworzonego nawozu naturalnego, wykazać na podstawie obliczeń, że ilość produkowanego nawozu naturalnego będzie zgodna z prawem;
- przedstawić obliczenia potrzebnej pojemności płyty obornikowej oraz pojemności zbiornika na gnojówkę dla planowanej obsady bydła łącznie z obsadą realizowanego już przedsięwzięcia na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia;
- w zakresie jakości stosowanego nawozu naturalnego, należy wskazać rodzaj planowanych do stosowania środków chemicznych, w tym służących do dezynfekcji pomieszczeń inwentarskich;
- szczegółowo scharakteryzować miejsce czasowego przechowywania sztuk padłych oraz miejsca izolacji sztuk chorych;
- w zakresie odprowadzania wód opadowych przedstawić ewentualny wpływ na wody gruntowe występujące na głębokości średnio ok. 1,0 m p.p.t.
Zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego oraz uciążliwości związane z emisją hałasu podczas realizacji inwestycji związane będą z prowadzonymi pracami budowlanymi. Uciążliwości te będą miały charakter krótkotrwały i ustaną z chwilą zakończenia prac.
W trakcie realizacji przedsięwzięcia na terenie prowadzenia prac budowlanych może wystąpić wzrost poziomu natężenia hałasu związany z pracą maszyn budowlanych i ruchem pojazdów. Jednak krótki okres trwania prac nie powinien powodować nadmiernej uciążliwości w tym zakresie.
Podczas realizacji przedsięwzięcia na czas budowy przewiduje się zainstalować przenośne sanitariaty dla pracowników budowlanych.
W wyniku prowadzenia prac budowlanych powstawać będą głównie odpady z grupy 17 tj. odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej, a także odpady z grupy 15, tj. odpady opakowaniowe, które odbierane będą przez firmy posiadające stosowne zezwolenia.
Eksploatacja budynków inwentarskich będzie powodować emisje zanieczyszczeń do powietrza z procesu hodowli bydła, oraz paliw w silnikach pojazdów, poruszających się po terenie przedsięwzięcia, w tym emisje gazów cieplarnianych i odorów.
Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia źródłem emitującym hałas do środowiska będzie praca ładowarki czołowej służącej do transportu paszy i ściółki. Czynności transportowe będą wykonywane wyłącznie w porze dziennej.
Najbliższa, zabudowa mieszkaniowa znajduje się po zachodniej stronie gospodarstwa rolnego w odległości 142 m.
Powstająca gnojówka przechowywana będzie w trzech projektowanych szczelnych, podziemnych zbiornikach wybieralnych, każdy o pojemności 10 m3, a następnie będzie wykorzystywana jako nawóz naturalny. Wody opadowe będą wsiąkać w grunt w sposób naturalny, niezorganizowany i nie będą ujmowane w systemy kanalizacyjne.
Podczas eksploatacji przedsięwzięcia powstawać będą odpady o kodach np.: 15 01 10*, 16 02 13*, 02 01 04, 15 02 03, 16 02 14. Wszystkie odpady będą magazynowane selektywnie w wyznaczonych miejscach i przekazywane jednostkom posiadającym stosowne zezwolenia w zakresie gospodarowania odpadami.
Powstające podczas eksploatacji przedsięwzięcia sztuki padłe będą krótkookresowe, (do 24 godzin), przechowywane w wydzielonym miejscu, po czym będą możliwie szybko odbierane przez wyspecjalizowany podmiot w zakresie transportu i utylizacji UPPZ.
Planowane przedsięwzięcie będzie realizowane poza granicami form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 pkt 1-3, 6-9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r. poz. 1478, z późn. zm.), a zatem nie będzie naruszać obowiązujących w stosunku do nich zakazów.
Przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie obszaru Natura 2000 Łąki w okolicach Chrząstowic PLH160010, dla którego ustanowiono plan zadań ochronnych (tj. zarządzenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszar Natura 2000 Łąki w okolicach Chrząstowic PLH160010 - Dz. Urz. Woj. Op. poz. 977).
Inwestycja realizowana będzie na terenie Obszaru Chronionego Krajobrazu Lasy Stobrawsko-Turawskie. Zakazy obowiązujące na jego terenie określa uchwała nr XX/228/2016 Sejmiku Województwa Opolskiego z dnia 27 września 2016 r. w sprawie obszarów chronionego krajobrazu (Dz. Urz. Woj. Op. z 2017 poz. 414, z późn. zm.). W raporcie należy ocenić wpływ przedsięwzięcia na przyrodę i krajobraz Obszaru, zgodnie z warunkiem 1.12. nin. postanowienia
W bazie danych Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Opolu brak jest informacji o występowaniu w granicach planowanego przedsięwzięcia gatunków roślin, zwierząt i grzybów podlegających ochronie prawnej, jak również siedlisk przyrodniczych i gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty.
Inwestycja zlokalizowana będzie poza zasięgiem korytarzy ekologicznych wyznaczonych w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Opolskiego, jak również poza korytarzami ekologicznymi wyznaczonymi przez Instytut Badania Ssaków PAN we współpracy z Pracownią na rzecz Wszystkich Istot w 2011 r.
Inwestycja zlokalizowana będzie poza obszarami o wysokich i szczególnie wysokich walorach krajobrazowych wskazanych w opracowaniu pn.: Waloryzacja krajobrazu naturalnego województwa opolskiego wraz z programem czynnej i biernej ochrony (K. Badora i K. Badora 2006).
Ponadto w bezpośrednim sąsiedztwie, a zarazem w zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia nie występują:
- obszary wodno-błotne, inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliska łęgowe oraz ujścia rzek;
- obszary wybrzeży i środowisko morskie;
- obszary górskie;
- obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne;
- obszary przylegające do jezior;
- uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej.
Planowane przedsięwzięcie położone jest w zasięgu zlewni jednolitej części wód powierzchniowych o kodzie RW600011118899 i nazwie Chrząstawa od Suchej do ujścia, określonej jako silnie zmieniona część wód, o złym stanie ogólnym wód i obarczonej ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych. Planowane przedsięwzięcie jest zlokalizowane w zasięgu jednolitej części wód podziemnych o kodzie GW6000110, obarczonej ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych w zakresie stanu chemicznego.
Mając na uwadze charakter przedsięwzięcia, uwarunkowania lokalizacyjne jak powyżej oraz potrzebę ochrony wód nie można wykluczyć możliwego negatywnego wpływu tego przedsięwzięcia na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 59 i art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, a ustanowionych w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry", przyjętym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 listopada 2022 r. (Dz. U. 2023 poz. 335).
Przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie zaliczało się do zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia awarii przemysłowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r., poz.138).
Ze względu na lokalizację przedsięwzięcia oraz charakter jego oddziaływania na środowisko, inwestycja nie wymaga przeprowadzenia postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko.
Biorąc pod uwagę zakres planowanego przedsięwzięcia oraz jego usytuowanie, charakter i skalę oddziaływania organ zgodnie z art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023, poz. 1094 z późn. zm.), uznał jak w sentencji.
P O U C Z E N I E
Na niniejsze postanowienie służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za moim pośrednictwem, w terminie siedmiu dni od dnia jego doręczenia.
Otrzymują:
- Wg rozdzielnika.
Do wiadomości:
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
ul. Firmowa 1
45-594 Opole;
- Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
ul. Odrowążów 2
45-089 Opole;
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu
ul. Krakowska 51
45-018 Opole;
SKM_C30825022414060.pdf (71,05KB)
SKM_C30825022414050.pdf (598,43KB)