Rozeznanie rynku - opłata eksploatacyjna - na zadanie pn: "Eksploatacja gminnych sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej"
Znak: GK.7031.1.1.2025
Chrząstowice 17.04.2025 r.
Rozeznanie rynku
na zadanie
pn. „Eksploatacja gminnych sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej” na terenie gminy Chrząstowice
1. Zamawiający:
Gmina Chrząstowice z siedzibą w Chrząstowicach przy ul. Dworcowej 38, NIP: 991-04-60-223, REGON: 531413018, tel. 77 421-96-96, www.chrzastowice.pl, ug@chrzastowice.pl,
zwraca się z uprzejmą prośbą o dokonanie szacunkowej wyceny zamówienia, na podstawie danych ujętych w przedmiocie zamówienia oraz w załączniku nr 1 do niniejszego rozeznania cenowego.
Szacunkowej wyceny należy dokonać wg wzorów zamieszczonych do rozeznania rynku – zał. nr 4a i 4b i dostarczyć osobiście, pocztą, bądź drogą elektroniczną na adres: ug@chrzastowice.pl w terminie do 30.04.2025 r.
Powyższe działanie ma charakter rozeznania celem oszacowania wartości zamówienia i nie stanowi oferty handlowej, ani nie jest postępowaniem o udziale zamówienia publicznego.
Przedmiotem zapytania jest ustalenie wysokości opłaty eksploatacyjnej przedmiotowych sieci na okres 3 lat.
2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
2.1. Przedmiotem zamówienia jest wybór Wykonawcy dla przedsięwzięcia polegającego na świadczeniu usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Chrząstowice wraz z obsługą urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 757) zwaną dalej „ustawą” w oparciu o będące własnością gminy Chrząstowice urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne, które zostaną przekazane Wykonawcy w eksploatację na podstawie umowy (którymi jest dostarczana woda lub są odprowadzane ścieki) od daty obowiązywania umowy na eksploatację na okres jej trwania.
2.2. Wynagrodzeniem Wykonawcy będą opłaty za zaopatrzenie w wodę i za odprowadzanie ścieków pobierane od odbiorców usług zgodnie z zatwierdzonymi taryfami.
2.3. Przedmiotem Przedsięwzięcia jest zarządzanie i eksploatacja siecią wodną i kanalizacyjną na terenie Gminy Chrząstowice poprzez zbiorowe zaopatrzenie w wodę, polegające na ujmowaniu, uzdatnianiu i dostarczaniu wody oraz zbiorowe odprowadzanie ścieków. Realizując przedsięwzięcie Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej wraz ze wskazanymi pracami inwestycyjnymi i modernizacyjnymi na terenie Gminy Chrząstowice i skoncentrowanie kompleksowej obsługi technicznej i administracyjnej, a tym samym odpowiedzialności za prowadzenie gospodarki wodno-kanalizacyjnej na terenie Gminy Chrząstowice.
2.4. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie Przedsięwzięcia należy:
1) modernizacja wodomierzy ultradźwiękowych z systemem stacjonarnego odczytu na przyłączach domowych,
2) przegląd i modernizacja istniejących pompowni przydomowych (POŚ), przy czym w pierwszej kolejności planowany jest przegląd i czyszczenie najstarszych przepompowni,
Dodatkowo, w ramach przedsięwzięcia Wykonawca zrealizuje następujące czynności:
1. Do zakresu obowiązków eksploatatora należy zarządzanie i eksploatacja siecią wodną i kanalizacyjną na terenie Gminy Chrząstowice poprzez zbiorowe zaopatrzenie w wodę, polegające na ujmowaniu, uzdatnianiu i dostarczaniu wody oraz zbiorowe odprowadzanie ścieków polegające na odprowadzaniu i oczyszczaniu ścieków.
2. Realizując przedsięwzięcie Wykonawca będzie zobowiązany do uporządkowania gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej wraz ze wskazanymi pracami inwestycyjnymi i modernizacyjnymi na terenie Gminy Chrząstowice i skoncentrowania kompleksowej obsługi technicznej i administracyjnej, a tym samym odpowiedzialności za prowadzenie gospodarki wodno-kanalizacyjnej na terenie Gminy Chrząstowice w jednej jednostce.
3. Do obowiązków eksploatatora należy w szczególności:
1) zapewnienie zdolności sieci i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i przepompowni do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny. W przypadku przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin do zastępczego jej dostarczania przy zapewnieniu należytej jakości. W przypadku przerwy w odbiorze ścieków przekraczającej 4 godziny do zastępczego wywozu ścieków wozem asenizacyjnym;
2) zapewnienie niezawodnego działania użytkowanych sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, przyłączy wraz z urządzeniami pomiarowymi oraz innych urządzeń infrastruktury związanych z przedmiotem użytkowania;
3) zapewnienie obecnego poziomu usług wod-kan dla mieszkańców Gminy Chrząstowice, a w szczególności:
- wdrożenie i obsługę stacjonarnego, automatycznego systemu odczytu wodomierzy ultradźwiękowych;
- wdrożenie i uruchomienie systemu e-faktury i automatycznego naliczania opłat za usługi wod-kan;
- wdrożenie i uruchomienie usługi E-BOK;
- wdrożenie i uruchomienie monitoringu technicznego SCADA urządzeń wod-kan na terenie Gminy Chrząstowice (stacji wodociągowych i sieciowych przepompowni ścieków);
4) zawieranie umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków z odbiorcami usług na zasadach określonych w art. 6 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków;
5) ustalenie z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym harmonogramu poboru próbek wody w ramach kontroli wewnętrznej oraz prowadzenia badań wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi w ramach kontroli wewnętrznej, zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
6) przedkładanie Gminie harmonogramu i wyników badań wody, o których mowa w pkt 4, w terminie do 1 miesiąca od daty wykonania badania;
7) prowadzenie bieżącej kontroli ilości i jakości odprowadzanych ścieków oraz przestrzegania warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych i innych zobowiązań określonych w pozwoleniach wodnoprawnych. Przedkładanie Gminie wyników kontroli w terminie 14 dni od ich otrzymania;
8) przestrzeganie obowiązującego na terenie gminy Chrząstowice „Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków”;
9) zapobieganie powstawaniu oraz likwidacja nielegalnych przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz włączonych do sieci kanalizacji sanitarnej;
10) całodobowe zabezpieczenie bezawaryjnej pracy infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, w tym zapewnienie całorocznego, całodobowego dyżuru technicznego z czasem reakcji bezzwłocznie, przy czym w przypadku rozszczelnienia instalacji, czas reakcji do 2 godzin; w przypadku wystąpienia awarii usunięcie jej w ciągu 24 godzin od zgłoszenia, a w przypadku rozszczelnienia instalacji – usunięcie skutków rozszczelnienia instalacji do 7 dni. Jeżeli awaria będzie dotyczyła infrastruktury objętej gwarancją zadaniem eksploatatora będzie jedynie niezwłoczne jej zabezpieczenie;
11) niezwłocznego informowania Gminy o każdej awarii (telefonicznie, email, fax, osobiście);
12) prowadzenie dziennika usuwanych awarii, zawierającego miejsce wystąpienia, czas usuwania, opis awarii, użyty sprzęt i zużyte materiały;
13) regulowanie opłat za:
a) korzystanie ze środowiska oraz administracyjnych kar pieniężnych naliczanych na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
b) stałych i zmiennych naliczonych na podstawie art. 271 i 272 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne,
c) wyłączenie gruntów z produkcji rolnej,
d) energię elektryczną pobraną na obiektach infrastruktury wodno-kanalizacyjnej,
e) czynności jednostek dozoru technicznego przy urządzeniach technicznych podlegających dozorowi technicznemu,
f) zakup wody,
g) badania wody i ścieków;
h) paliwo do agregatów prądotwórczych;
i) szkody powstałe z winy eksploatatora wobec osób trzecich;
14) przedstawianie Gminie, na jego wezwanie, kopii dokumentów potwierdzających wniesienie opłat, o których mowa w pkt 13 w terminie 14 dni liczonych od dnia wniesienia opłaty;
15) odczytów wodomierzy na dzień 30 czerwca i 31 grudnia każdego roku oraz naliczania opłat odbiorcom za zużytą wodę i odprowadzane ścieki. Dopuszcza się możliwość miesięcznego naliczania w/w opłat;
16) naliczanie opłat za dostarczaną wodę odbiorcom nie wyposażonym w wodomierze w oparciu o przeciętne normy zużycia wody oraz odprowadzane ścieki w przypadku gdy są włączeni do zbiorczej sieci kanalizacji sanitarnej;
17) udostępnianie wody z zastępczych punktów poboru (np. beczkowozy lub w inny sposób) w sytuacjach określonych w ustawie;
18) prowadzenia książek eksploatacji urządzeń w stacjach uzdatniania wody, oczyszczalniach ścieków i przepompowniach zawierających wykaz wykonanych prac oraz książek obiektów budowlanych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego dla obiektów;
19) wykonywania energetycznych pomiarów ochronnych;
20) umożliwienia Gminie i organom kontrolnym w każdym czasie dostępu do wszelkich użytkowanych urządzeń i dokumentacji związanej z obsługą i eksploatacją;
21) zawarcia umowy z Gminą na dostarczanie wody na cele przeciwpożarowe w pierwszym dniu obowiązywania umowy i kwartalne jej rozliczanie;
22) gospodarowania zasobami wody poprzez utrzymanie wielkości sprzedaży wody w stosunku do jej produkcji na poziomie nie niższym niż 70% i dokonywanie rozliczenia w okresach kwartalnych;
23) wymiany na własny koszt awaryjnych przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych, bez względu na ich długość;
24) wykonywania corocznej inwentaryzacji stanu technicznego hydrantów znajdujących się na terenie gminy w terminie do 30 listopada i przedstawienia Zamawiającemu sprawozdania z przeprowadzonej czynności w ciągu 14 dni po jej zakończeniu;
25) wymiany na własny koszt wszelkich urządzeń zużywających się w czasie eksploatacji związanych z prowadzeniem zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków (w szczególności pomp głębinowych i pomp do przepompowywania ścieków);
26) bieżąca konserwacja infrastruktury;
27) ochrona powierzonego Mienia;
28) utrzymywanie urządzeń we właściwym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym;
29) przestrzegania przepisów bhp i ppoż.;
30) unieszkodliwiania odpadów powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy zgodnie z przepisami odrębnymi;
31) składanie sprawozdań do GUS i przedkładania ich Gminie;
32) likwidacji wykrytych w sieci zastoin poprzez ich płukanie. Cykliczne płukanie wybranych odcinków sieci zagrożonych powstaniem zastoin i rejestrowanie czynności w książkach eksploatacji (termin, miejsce i ilość zużytej wody);
33) wypełnienie obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 RODO wobec odbiorców usług;
34) przedstawienie w terminie do 6 miesięcy od zawarcia umowy projektu planu remontów kapitalnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektów i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, z podziałem na poszczególne lata obowiązywania umowy. Coroczna aktualizacja planu w terminie do 30 września;
35) należyte utrzymanie stref ochrony ujęć wody oraz właściwe oznakowanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 maja 2004 r. w sprawie wzorów tablic informacyjnych o strefie ochronnej ujęcia wody;
36) wydawanie warunków technicznych dotyczących rozbudowy sieci wodociągowych, przyłączenia do sieci, udziału w odbiorach technicznych wraz zawieranie pisemnych umów pomiędzy eksploatatorem a odbiorcą na dostawę wody;
37) prowadzenie bezpośredniego nadzoru nad czynnościami włączenia do sieci wodociągowej;
38) prowadzenia ewidencji przyłączy wodociągowych;
39) prowadzenie ewidencji wszystkich zasuw sieciowych dających możliwość odcięcia poszczególnych gałęzi i odcinków sieci w przypadku awarii i konieczności zamknięcia dopływu do miejsca usterki oraz systematyczny i cykliczny (co najmniej 2 razy w roku) przegląd zasuw;
40) kontrola legalności wodomierzy, instalowanie nowych lub wymiana legalizacyjna wodomierzy wraz z ich zaplombowaniem;
41) utworzenie i utrzymanie przez cały okres trwania umowy przez eksploatatora strony internetowej, celem zamieszczania bieżących informacji dotyczącej funkcjonowania wodociągów i kanalizacji na terenie Gminy;
42) uzgadnianie projektów technicznych inwestorów w zakresie dotyczącym sieci, urządzeń i przyłączy wodociągowych, kanalizacyjnych;
43) niezwłoczne powiadamianie Odbiorców wody o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody – system powiadamiania SMS,
44) opracowanie i przedstawienie wójtowi Gminy strategii działalności, w ramach zbiorowego dostarczania wody i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Chrząstowice, na okres przynajmniej 10 lat, zapewniającej:
a) ciągłe, nieprzerwane dostawy wody o odpowiednich parametrach technologicznych i sanitarnych, wynikających z obecnie obowiązującego prawa oraz odbiór ścieków od mieszkańców oraz innych odbiorców tych usług z terenu Gminy Chrząstowice w ramach regulowanych ustawami i rozporządzeniami;
b) polepszenie jakości usług związanych z dostawami wody i odprowadzaniem ścieków w tym poprawę obsługi klienta, automatyzację rozliczeń, modernizację i rozbudowę urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz stworzenie nowoczesnego systemu usuwania usterek i awarii urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych;
c) zwiększenie efektywności ekonomicznej gminnego wodociągu i gminnej kanalizacji sanitarnej;
45) opracowanie Wieloletniego Planu Rozbudowy i Modernizacji Urządzeń wodno-kanalizacyjnych, uwzględniającego:
a) rozbudowę sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ramach prowadzonej działalności wod-kan przed przedsiębiorstwo w zakresie koniecznym do podłączania nowych klientów na terenie Gminy;
b) wprowadzenie monitoringu i automatyzacji stacji i sieci wodociągowych celem optymalizacji dystrybucji i produkcji wody;
c) wdrożenie strefowych pomiarów przepływu wody dla poszczególnych miejscowości oraz automatyczne sterowanie ciśnieniem wody w rurociągach;
d) zwiększenie zdolności produkcyjnych wody z urządzeń własnych celem ograniczenia zakupu wody od podmiotów zewnętrznych, zmniejszające koszty zakupu wody od podmiotów zewnętrznych o nie mniej niż 20 % w stosunku do stanu wyjściowego;
e) rozbudowę stacji wodociągowej Chrząstowice celem zabezpieczenia dostaw wody dla miejscowości Suchy Bór i Lędziny
f) zabezpieczenie dostaw wody dla odbiorców pod odpowiednim ciśnieniem i odpowiedniej jakości (przede wszystkim zwiększenie możliwości dostaw wody w okresach wysokich temperatur i zwiększonego zapotrzebowania na wodę);
g) wymianę i serwis hydrantów ppoż.;
46) opracowanie i zatwierdzenie w urzędzie regulacyjnym nowych taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, uwzględniające wszystkie koszty związane z gospodarką wodno-kanalizacyjną na terenie Gminy Chrząstowice, uwzględniających:
a) zróżnicowanie cen i stawek opłat dla grup odbiorców wg alokacji kosztów ponoszonych dla poszczególnych, taryfowych grup odbiorców, w tym wydzielenie osobnych opłat abonamentowych na działalności wodociągową i kanalizacyjną;
b) koszty kompleksowych serwisów wod-kan w tym serwisów i remontów przydomowych przepompowni ścieków;
c) rozbudowę sieci w zakresie wynikającym z opracowanego przez przedsiębiorstwo i zatwierdzonego przez Radę Gminy Wieloletniego Planu Rozbudowy i Modernizacji Urządzeń wod-kan. na terenie Gminy Chrząstowice;
d) zabezpieczenie interesu mieszkańców w zakresie wysokości cen i opłat;
47) opracowanie i wdrożenie na terenie Gminy Chrząstowice systemu obsługi klienta usług wodno-kanalizacyjnych, w tym:
a) wdrożenie automatycznego radiowego systemu stacjonarnego odczytów wodomierzy ultradźwiękowych i automatycznych rozliczeń z klientem;
b) wdrożenie systemu powiadomienia o awariach i planowanych przerwach w dostawie wody dla odbiorców z terenu Gminy Chrząstowice;
c) wprowadzenie elektronicznego systemu inwentaryzacji sieci wodociągowych i kanalizacyjnych na terenie Gminy w oparciu o GIS;
d) stworzenie na terenie Gminy Chrząstowice punktu obsługi klienta czynnego co najmniej pięć dni w tygodniu w godz. od 8°° do 15°° na cały okres trwania Umowy, w którym klienci będą mogli dokonać opłat za zużytą wodę oraz uzyskać informacje dotyczące jakości wody, aktualnego stanu zadłużenia, zgłosić awarie, reklamację dotyczącą wystawionej faktury i funkcjonowania wodomierza, otrzymać umowę na dostawę wody oraz ustalić datę indywidualnych odczytów wodomierzy;
e) zapewnienie bezprowizyjnego systemu poboru opłat za wodę na terenie Gminy;
48) zapewnienia odpowiedniego zaplecza kadrowego i technicznego do prowadzenia gospodarki wod-kan na terenie Gminy Chrząstowice poprzez:
a) zapewnienie do obsługi infrastruktury odpowiedniej liczby wykfalifikowanych osób (zakłada się 8 osoby do obsługi sieci i urządzeń kanalizacyjnych; 10 –osoby do obsługi sieci i urządzeń wodociągowych oraz 4 osoby w biurze obsługi klienta);
b) zapewnienie bazy sprzętowej w postaci: koparko ładowarki; minikoparki, koparki 8t, wywrotki, samochodu do czyszczenia kanalizacji 2 szt., agregatu prądotwórczego 60 kW, pojazdów pogotowia technicznego osobno dla wodociągu i osobno dla kanalizacji oraz innego sprzętu w postaci zgrzewarek doczołowych i elektrooporowych, zagęszczarek, aparatu do nawiercania rurociągów pod ciśnieniem; zadymiarki do kanalizacji; korków do kanalizacji etc.;
c) zapewnienia magazynu części zamiennych wod-kan, w tym części zamiennych do przydomowych przepompowni ścieków rotory, statory, silniki, zawory zwrotne etc.
49) bieżącego, comiesięcznego raportowania wójtowi Gminy o stanie realizacji zadań związanych z gospodarką wod-kan tj.:
a) przesyłania informacji o ilościach kupionej, wyprodukowanej i dostarczonej wody oraz stratach wody w danym miesiącu;
b) przesyłania informacji o ilościach odebranych i odprowadzonych ścieków oraz stratach ilościowych ścieków w danym miesiącu;
c) przesyłania informacji o ilości awarii i czynnościach serwisowych na sieciach wodociągowych;
d) przesyłania informacji o ilości awarii i czynnościach serwisowych na sieciach kanalizacji sanitarnej, w tym ilościach naprawionych i wymienionych pomp kanalizacyjnych w przydomowych przepompowniach ścieków;
e) przesyłania informacji o ilościach wymienionych wodomierzy głównych u klientów na trenie Gminy;
50) prowadzenie dokumentacji księgowej umożliwiających alokację kosztów i przychodów działalności wod-kan na terenie Gminy Chrząstowice wg miejsc ich powstawania, a w szczególności:
a) prowadzenie planu kont księgowych z podziałem na kanalizację, wodociągi, roboty odpłatne;
b) szczegółowa analityka dla w/w kont musi uwzględniać:
miejscowości w których prowadzony jest dany rodzaj działalności;
grupy taryfowe odbiorców;
struktury kosztów/przychodów wynikającą z rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 lutego 2018 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryfy oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (Dz. U. z 2022 r. poz. 1074) oraz „ustawy”;
51) przygotowanie wymaganych informacji do celów sprawozdawczości w tym składanie Gminie rocznego sprawozdania rzeczowo-finansowego z realizacji usługi stanowiącej przedmiot umowy -w terminie do dnia 31 marca każdego roku za rok poprzedni;
52) corocznego przeprowadzania na dzień 31 grudnia inwentaryzacji składników eksploatowanego majątku oraz przekazywania kopii spisu Gminie (zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości);
53) przechowywanie oryginałów dokumentów wytworzonych w trakcie realizacji umowy zgodnie z przepisami odrębnymi. Dokumenty w oryginale eksploatator przechowuje przez cały okres trwania umowy, a z chwilą jej wygaśnięcia przekazuje Gminie;
54) podejmowania działań zmierzających do pozyskiwania zewnętrznych środków na modernizację i rozbudowę infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na terenie Gminy, w szczególności:
a) pozyskanie środków na montaż i wdrożenie systemów odnawialnych źródeł energii na stacjach wodociągowych i przepompowniach ścieków – montaż paneli fotowoltaicznych przyczyni się do obniżenia kosztów energii elektrycznej na urządzeniach wod-kan w gminie Chrząstowice, środki można wykorzystać np. do wymiany pomp w przydomowych przepompowniach ścieków;
b) pozyskiwanie środków na informatyzacje przedsiębiorstwa tj. montaż systemów zdalnego odczytu i rozliczania klientów – pozwala na zwiększenie efektywności odczytów oraz obniżenie kosztów procesu odczytów.
55) wykonanie oraz poniesienie kosztów przeprowadzenia: uregulowania kwestii własnościowych sieci wodociągowej i kanalizacyjnej sieci wodociągowych i kanalizacyjnych wybudowanych przez zewnętrznych inwestorów, na zasadach określonych w ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków
56) wnoszenie na rzecz Zamawiającego opłaty eksploatacyjnej.
2.5. Zamawiający posiada uregulowany system zaopatrzenia w wodę. Miejscowości są zaopatrywane w wodę z trzech układów sieciowych:
• wodociąg grupowy „Dębska Kuźnia” – oparty na ujęciu „Dębska Kuźnia”, obsługujący wsie: Dębska Kuźnia, Chrząstowice, Dębie, Suchy Bór i Lędziny. Wydajność ujęcia: Qmax = 1 305 m3/d.
Wodociąg grupowy „Dębska Kuźnia” – długość sieci wodociągowej wybudowanej z rur PCV i PEHD o średnicy od 90mm -200mm, wynosi 64,06 km.
• wodociąg grupowy „Daniec” – oparty na ujęciu „Daniec”, obsługujący wsie: Daniec, Dąbrowice i Falmirowice.
Wydajność ujęcia: Qmax = 670,4 m3/d.
Wodociąg grupowy „Daniec” – długość sieci wodociągowej wybudowanej z rur PCV i PEHD o średnicy od 90mm -200 mm, wynosi 17,52 km.
• wodociąg grupowy „Niwki” – oparty na ujęciu „Niwki”, obsługujący wieś Niwki
Wydajność ujęcia: Qmax = 96,6 m3/d.
Wodociąg grupowy „Niwki” – długość sieci wodociągowej wybudowanej z rur PCV i PEHD o średnicy od 90mm -160mm, wynosi 7,41 km.
2.6. Na terenie gminy Chrząstowice zainstalowane jest około 2769 wodomierzy z podziałem na poszczególne miejscowości Gminy:
• Dębska Kuźnia: 486 odbiorców,
• Chrząstowice: 549 odbiorców,
• Dąbrowice: 68 odbiorców,
• Daniec: 342 odbiorców,
• Suchy Bór: 457 odbiorców,
• Lędziny: 351 odbiorców,
• Falmirowice: 136 odbiorców,
• Dębie: 155 odbiorców,
• Niwki: 225 odbiorców
2.7. Zamawiający nie dysponuje własną oczyszczalnią ścieków. Ścieki tłoczone są do oczyszczalni ścieków w Opolu.
2.8. Na terenie gminy Chrząstowice znajduje się 5 sieciowych przepompowni ścieków:
- P1 Chrząstowice ul. Polna;
- P2 Dębska Kuźnia ul. Cicha
- P3 Daniec ul Dębskiej Kuźni;
- P4 Falmirowice ul. Wiejska;
- P5 Zlewnia Lędziny (Chrząstowice ul Ozimska)
Do tej pory zostało skanalizowane ok. 90% gminy z wyjątkiem części miejscowości Daniec.
2.9. Zdolność techniczna lub zawodowa.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
1) dysponuje lub będzie dysponował w okresie przewidzianym na realizację zamówienia osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe do wykonania przedmiotu zamówienia:
a) operatorem koparkoładowarki,
b) kierowcą z prawem jazdy kat. C,
c) robotnikami - instalatorami wodno-kanalizacyjnymi;
d) osobą posiadającą uprawnienia do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych posiadającą 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w swojej specjalności;
e) do prowadzenia punktu obsługi klienta i księgowości;
2) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował co najmniej jedno zadanie o podobnym charakterze i złożoności obejmujące: prowadzenie obsługi i eksploatacji sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 200 km przez okres co najmniej 3 lat.
3. Gmina Chrząstowice zwraca się z prośbą o dokonanie wyceny szacunkowej zamówienia zgodnie z poniższymi załącznikami:
- Załącznik Nr 1 – Zestawienie sieci wodociągowych i kanalizacji Sanitarnej Gminy Chrząstowice ;
- Załącznik Nr 2 – Aktualna taryfa za zbiorowe dostarczanie wody i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Gminy Chrząstowice
- Załącznik nr 3 – Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Chrząstowice
- Załącznik Nr 4a– Formularz Ofertowy Cenowy Szacunkowy – sieć wodociągowa;
- Załącznik Nr 4b– Formularz Ofertowy Cenowy Szacunkowy – sieć kanalizacyjna;
Wójt Gminy Chrząstowice
Florian Ciecior
Załącznik nr 4b do Zapytania.docx (25,16KB)
załącznik nr 4a - Formularz Ofertowy.doc (64,50KB)
SKM_C30825041713570.pdf (642,48KB)
Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków-Uchwała_nr_XXXIV.268.2022.pdf (206,13KB)
nowa taryfa -woda i ścieki.pdf (4,39MB)
Kopia Sieć Wodociągowa gmina Chrząstowice.xls (174,00KB)
Kopia Sieć Kanalizacyjna gmina Chrząstowice.xls (154,50KB)